10 reguli de respectat pentru masa de Paște.

10 reguli de respectat pentru masa de Paște.

1
197
0
vineri, 06 aprilie 2018
stiri

10 reguli de respectat pentru masa de Paște. Altfel e posibil să ne vedem la urgențe fie în garda de Înviere sau în a doua zi de Paște.

  1. Moderația trebuie să fie cheia alimentației de sărbătorile pascale.(proiectul meu privind predarea educației nutriționale a fost adoptat zilele acestea de Camera Deputaților)
  2. Nu daţi startul la supraalimentare chiar de la 12 noaptea, imediat dupa slujbă.
  3. Asteptaţi până dimineaţă sau chiar mai bine până la orele prânzului;
  4. Introduceți treptat diverse alimente.
  5. Nu toate deodatată! Puteţi începe cu friptură de miel, precedată eventual de o salată de crudităţi, asociată unei garnituri de legume făcute la grătar, urmate dă o felie de ananas crud, nu din conservă, pentru a vă facilita digestia.
  6. Prudență sporită dacă ați ținut post. Reluați alimentaţia normală începand cu brânzeturi, legume, fructe şi carne de pasăre, urmate de cantităţi mici de ciorbă şi drob.
  7. Un singur aliment ,,concentratla fiecare masă! Friptura, drobul, sarmalele se vor consuma separat.
  8. Nu sunt recomandate nici măcar amestecurile de friptură cu ouă, al cărnii de miel cu cartofii şi nici consumul de dulciuri sau fructe imediat după masă.
  9. Faceți pauze de de cel puţin jumătate de oră între felurile de mâncare pentru a evita senzația de suprasaturaţie sau sindroamele dispeptice.
  10. Atenție la consumul de alcool! Indiferent de starea dumneavoastră de sănătate alcoolul trebuie băut cu prudenţă putând, mai ales în asociere cu mancarea grasă, duce la pancreatite, ulcere, hemoragii digestive, colici biliare.

Precauții speciale:

  1. Respectați cu strictețe regimul igieno-dietetic (fără dulciuri, sare etc) dacă suferiți de afecțiuni digestive, metabolice (diabet, gută) sau cardiace
  2. Nu întrerupeţi medicaţia acută sau cronică doar pentru a manca sau bea în exces.
  3. Nu temporizați consultul medical dacă apariţia simptome digestive precum greaţă, varsaturi, dureri absominale, tulburari de tranzit, febră sau frison sau cardiace precum dureri precordiale, palpitaţii, cefalee, vertij.
  4. Și nu în ultimul rând: atenție la excesul caloric. Va creea suficiente probleme tuturor doamnelor și domnișoarelor care ţin la siluetă. Încercaţi să înlocuiţi carnea, dulciurile şi grasimile cu salate şi fructe şi rezervaţi timp pentru plimbari în aer liber sau sport sau veţi fi nevoiţi sau nevoite să ţineţi cură de slăbire mai târziu.

 

Conf.univ. dr. Tudor Ciuhodaru

Medic primar medicină de urgență

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com