a inceput POSTUL… cum le mai servim la masa? mai pe cantitate, sau CALITATE
Cristian Ungureanu: “Este post, este bucurie, sufletul se limpezește, iar trupul întinerește”

Cristian Ungureanu: “Este post, este bucurie, sufletul se limpezește, iar trupul întinerește”

13
1420
0
Tuesday, 03 December 2019
stiri

Suntem în plină desfășurare a Postului Crăciunului, primul post din anul bisericesc și ultimul din anul civil, mai avem exact mai sunt 3 săptămâni de post, o perioada rămasă de timp satisfăcătoare de a-mi limpezi sufletul și întineri trupul.

Pentru a-mi avea sufletul limpezit în ceea ce privește MÂNCATUL, în perioada de post, calea este următoarea:

  • carnea și lactatele NU vor fi înlocuite cu produse din așa zisa categorie de “pate vegetal și lapte, brânză de post”. Pastele vegetale, așa zisele pateuri de post, alături de “lactatele” vegetale nu sunt altceva decât o mare chimie de E-uri.

CARNEA o vom înlocui cu surse vegetale cu ponderi ale conținutului de proteină asemănătoare cu a animalelor, acestea sunt Leguminoasele la braț cu coana Ciupercă, adică le vom înlocui cu proteina la prima mână, când servim carne servim proteina la mâna a doua, animalele nu produc aminoacizi esențiali, cum nici Homo Sapiens nu-i produce.

Vegetalele produc aminoacizii esențiali, dar o nu-i produc pe toți într-o vegetală în cantități/ponderi semnificative, excepție face Soia.

Pentru a beneficia pe sursa vegetală de o proteina COMPLETĂ la o masa servită trebuie să avem grijă a combina vegetalele între ele, de exemplu o mâncărică de Mazăre, cu Ciuperci, Năut, Morcov… Myamiii!

Aspectul de care trebuie ținut cont este că Leguminoasele, pe lângă faptul că necesită un timp de lăsat la înmuiat de până la 24 de ore, au timpi de gătire DIFERIȚI.

Fasolea, după ce a fost dată în clocot de trei ori, cu schimbarea apei după fiecare clocot, necesită pentru a fi fierte până în 90 de minute, Năutul necesită două ore, Lintea până în o oră, iar Mazărea USCATĂ e de top, necesită până în trei ore.

LAPTELE îl vom înlocui cu “lapte” vegetal făcut de dumneata acasă, provocat de concentrația identificată pe ambalaj cu toată chimia de E-uri venită la pachet. De exemplu un Lapte de Migdale din magazin ajunge la o concentrație de Migdale de până la 6%?!!!… pentru ce să mă intoxic cu așa ceva?… îl voi prepara acasă, fie îmi achiziționez un aparat de preparat astfel produs/”lapte” vegetal, fie mai pe aplicație  “manuală” voi pune la înmuiat 12 ore 100 grame Migdale, apoi fără apa în care s-au înmuiat le “tocăm” la blender adăugând în timpul vârtelniței, puțin câte puțin, până la un litru de apă călduță… voila!… și acesta este așa zisul “lapte” vegetal.

BRÂNZA este bine compensată de produsele din categoria Tofu, care dețin și o bună concentrație de Proteină.

O bună sursă de proteină completă este SARMAUA vegetală, umflată într-o frunză de Varză, sau Viță de Vie murată, cu Orez Integral, Ceapă, Rădăcină de Pătrunjel, Morcov, Ciupercă, făină Semințe Dovleac, Ulei Presat La Rece, Condimente, după preferință, dintre Cimbru, Mărar, Busuioc și bineînțeles Pastă Tomate de casă…. De Vis!… nu realizezi ca nu conțin carne.

  • untul NU-l vom înlocui cu margarina, o “vaselină” realizată de americani în timpul Războiul Mondial pentru a hrăni armata. Timpul a trecut și a identificat că în urma consumului de Margarină ești câștigătorul, garantat 100%, a îmbolnăvirii Inimii și a Sistemului Circulator Sangvin.

UNTUL îl vom putea înlocui cu creme obținute din Leguminoase, precum Năut, Linte, Avocado.

De exemplu, se poate ușor prepara un foarte delicios Humus după fierberea Năutului, acesta răcit este amestecat la blender cu pasta de Susan/Tahina și cu condiment… deja îmi este poftă!

Dulciurile, BENEFIC ar fi considerate FRUCTELE… dacă nu, măcar să stăm în zona Mierei de Albine, FĂRĂ zahăr sau înlocuitori de zahar.

  • făina albă, produsele care au ca baza aceasta, a fi tratate într-o politică de consum cu MODERAȚIE, până la eliminare… altfel, la final, avem șanșe a fi mai “pufoși” și cu dureri articulare;
  • a găti FĂRĂ prăjit, doar Fiert, la Cuptor și Crud… încercând a avea o nutriție zilnică organizată din minim 60% vegetale CRUDE.

Postul Crăciunului este un post ușor de ținut, având în fiecare Sâmbătă și Duminică, plus toate sărbătorile din această perioadă, “Dezlegare” la PEȘTE, adică liber la consum peștele, deci chiar că nu este nici o problemă legat de aportul proteic din această perioadă.

Condiția de sănătate care trebuie îndeplinită este de a asocia, la servire, peștele doar cu o salată de legume CRUDE, deci FĂRĂ pâine sau alți carbohidrați.

După rânduiala creștin-ortodoxă, în timpul Postului Crăciunului, miercurea și vinerea nu mâncăm până la ora 15.00-16.00, când mâncăm Legume Crude sau Fierte. Astfel, contorizând numărul de ore trecute de la ultima masă, servită cu o zi înainte, până la momentul când pot începe a mânca, cu siguranță au trecut 16 ore, timp acoperitor să poată determina procesul de AUTOFAGIE, proces în care Celula SĂNĂTOASĂ se hrănește din propriile “resturi/deșeuri”, petrecându-se astfel o derulare a unuia din procesele pe care le deținem de AUTODETOXIFIERE.

Ce să mai spun?!… incontestabil POSTUL este o ocazie de BUCURIE pentru a sufletului LIMPEZIRE și a corpului ÎNTINERIRE… adică SĂNĂTATE.

Comments are closed.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Impact FM Romania