Fara de ele, energia nu ar mai fi!

Fara de ele, energia nu ar mai fi!

6
401
0
Tuesday, 29 January 2019
publicmedia

Calitatea mancarii care este reflectata si prin Vitamine, alaturi de Minerale, si Fibre, prezente in cele trei surse energetice care trebuie sa se regaseasca toate in mancarea noastra zilnica, Glucide, Lipide, si Proteina.

Vitaminele sunt micronutrienti VITALI, functiile organismului depinzand 100% de prezenta lor, ele nu produc energie, dar furnizorii de energie pot functiona doar in prezenta lor.
Fiind micronutrienti, cantitatea necesara este foarte mica care trebuie sa se regaseasca zilnic in mancare, fapt care se va realiza daca zilnic exista in nutritia noastra si alimente vegetale integrale.
VITAMINELE ajung in organism prin alimente, si absorbite pe la sfarsitul episodului de digestiei.
Ele au rol antioxidant, in pastrarea si intarirea sistemului imunitar, dezvoltare celulara, producere globule rosi, hormoni, substante chimice care transmit impulsul nervos, absortie minerale.
Ele nu produc energie, dar sustin desfasurarea proceselor de producer a energiei.

Vitaminele sunt – LIPOSOLUBILE – A, D, E, K
– HIDROSOLUBILE – “echipa” de B-uri, si vitamin C

Vitaminele Liposolubile, se desfac, absorb, doar in prezenta Lipidelor in digestie, si sunt stocate in ficat, si tesuturile grase ale organismului

Vitamina A – este gasita in produsele de origine animala, si se numeste Retinol, forma care poate fi utilizata direct in organism, si in produsele vegetale, si se numeste Beta Caroten, o forma care are proprietatea de a da nastere in organism a vitaminei A

Vitamina A contribuie la mentinerea sanatatii vederii, a ochilor, si intareste menbrana celulara la actiunea Radicalilor Liberi, ajuta la formarea oaselor so intretinerea pielii.
Produsele vegetale in care regasim Beta Carotenul sunt Morcovul, Rosii, Varza, Legume Verzi, Dovleac, s.a.

Vitamina D – cantitatea necesara organismului uman pentru o zi , poate fi furnizata prin sintetizarea acesteia de catre organism doar de o expunere de circa 15 minute a pieli la razele solare.
Uaau !… si uite asa-mi apare intrebarea : vitamina D este hormon sau vitamina ?
Este stocata in ficat, muschi, si grasimi, indispensabila in dezvoltarea oaselor, favorizeaza absortia Calciului, creste rezistenta organismului de a se apara de agresarea infectiilor acute, virale sau bacteriene. Una dintre cauzele “exploziei” de cancere este lipsa vitaminei D din organism.
Surse de vitamin D vom regasi si prin Ciupercile Salbatice, Ulei de Peste, Unt, Oua, ficat de Vita
ATENTIE !… a nu lipsi pe perioada Iernii Untul din nutritia copilului, datorita aportului bun de vitamina D, iar la vegetarieni, protectiv, trebuie suplimentata pe cale medicamentoasa.

Vitamina E – puternic antioxidant, contribuie la formarea globulelor rosii, si in refacerea tesutului muscular.
Surse – Cereale Integrale, Seminte Crude, Soia, Varza, Legume Verzi, Uleiuri Vegetale presate la rece , Oleaginoase.

Vitamina K – este un coagulant natural a sangelui, previne hemoragiile, participa la formarea oaselor
Poate fi regasita in uleiuri vegetale nerafinate, legume verzi, masline.

Vitaminele Hidrosolubile se desfac si se absorb in prezenta apei

Vitaminele B – au rol in metabolizarea surselor de energie, in transmiterea fluxului impulsului nervos, in refacerea sistemului nervos, in degradarea si sintetizarea aminoacizilor, in generarea si dezvoltarea globulelor rosii, combatere anemiei si a problemelor de memorie.
Ele pot fi regasite in Cereale Integrale, Legume Verzi, Leguminoase, Lapte, Oleaginoase, Radacini, Drojdie
Discutabila este vitamina B12, Cobalamina, in cazul in care suntem vegetarieni, aceasta trebuie suplimentata medicamentos obligatoriu in cazul copiilor vegetarieni. Cauza necesitatii suplimentarii este data de producerea formei absorbabile de catre organism in digestive, Metilcobalamina, prin prezenta unei fractiuni a enzimei Pepsina, existenta numai la desfacerea produselor de origine animala.

Vitamina C – cel mai popular antioxidant, cu rol essential in absortia mineralelor Calciu si Fier, contribuie la producerea colagenului.
Surse – fructe, legume cu Frunze verzi, de exemplu comparat pe aceeasi greutate, Patrunzelor are de 10 ori mai multa vitamina C decat Portocala.
ATENTIE !… viamina C se distruge in prezenta Oxigenului, deci fructele trebuie consummate ca atare, proaspete,nu prin sucuri, iar cand prepararea termica a alimentului depaseste 30 de grade, vitamin C dispare.
… si in final, “piar-ul romanesc”, ai vitamina E si B, daca ai cu C !

Comments are closed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Impact FM Romania