Minerale, Fibre… Fără de ele, energia nu ar mai fi și boala ne va “zâmbi”

Minerale, Fibre… Fără de ele, energia nu ar mai fi și boala ne va “zâmbi”

5
488
0
Tuesday, 05 February 2019
stiri

Astăzi încheiem seria relatărilor despre Calitatea Mâncării, calitate care este reflectată alături de Vitamine, de  Minerale și Fibre, prezente în cele trei surse energetice care trebuie să se regăsească toate în mâncarea noastră zilnică, Glucide, Lipide și Proteina.

MINERALELE sunt ca și Vitaminele micronutrienți, deci necesare într-un aport minim zilnic, dar indispensabil pentru starea de sănătate.

Dintre cele mai importante enumerăm: CALCIU, MAGNEZIU, FIER, ZINC.

Calciu– un mineral vital în dezvoltarea și sănătatea sistemului osos, a reglării ritmului cardiac, în contracția musculară, în coagularea sângelui, și în transmiterea în fluxul nervos.

Surse – Leguminoase, Legume cu Frunze Verzi (Varză, Pătrunjel, Broccoli), Gulii, Cereale, Roșcovă, Oleaginoase, Fructe Uscate… Calciu din Lapte, datorită deficenței de Magneziu din conținutul laptelui, nu se absoarbe decât 25%, iar în procesul de echilibrare a nivelului ridicat de aciditate provocat prin digestia laptelui, organismul chiar poate consuma din stocul de Calciu.

Magneziu– important în contracția musculară, transmiterea în fluxul nervos, refacerea sistemului nervos, menținerea echilibrului acido-bazic, contribuie la producerea energiei de la nivel celular, reglarea sistemului cardiac, și la formarea oaselor.

Surse – Legume Frunze Verzi, Oleaginoase, Leguminoase, fructe uscate, fructe, de top este Spirulina

Fier  –  necesar în formarea transportatorului Oxigenului, Hemoglobina, și a stocatorului Oxigenului în mușchi, Mioglobina.

Surse – Legume cu Frunze verzi, Leguminoase, Cereale Integrale, Oleaginoase, de top fiind boabele de Soia, dar înmuiate 24 ore in apă.

Atenție !… absorția Fierului de către organism este dependentă de prezența în sursă și a vitaminei C, deci este doar un mit faptul că un consum de carne roșie tratează anemia.

Zincul– participă la sinteza proteinelor, multiplicarea celulara, cicatrizare, reproducere, ferilitate, imunitate.

Surse – Leguminoase, Germeni de Grâu, Oleaginoase, și Legume cu Frunze Verzi, Lactate, Ouă, de top fiind Nuca, nuca romanească.

Fibrele Alimentare – fac parte tot din categoria glucidelor complexe, dar acestea nu se descompun, deci organismul nostru nu se poate baza pe ele ca și sursă de energie, rolul lor fiind de a asigura tranzitul, de a preveni constipația.

Fibrele alimentare se găsesc numai în produsele de origine vegetală, cereale integrale nedecorticate, în coaja acestora, în leguminoase, fructeșsi legume.

Închei subliniind faptul că având o nutriție orientată către ghidul sănătății identificat spre a acoperi zilnic prin aportul de Glucide, Lipide, și Proteine, a micronutrienților Vitamine, Minerale, și a Fibrelor alimentare, vom reuși să prevenim spre 100% și a stărilor gripale de actualitate.

Recomand, preventiv pentru răceală, să existe în consumul dumneavoastră zilnic de alimente crude, un Morcov, un Strugure Negru, Ananas, Usturoi, Ceapă Roșie, și Ghimbir… este foarte simplu cu IMPACT.

 

(Colega Loredana Țifachi ascultă sfaturile colegului Cristian Ungureanu)

Comments are closed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Impact FM Romania