Sfaturi pentru oameni ocupați

Sfaturi pentru oameni ocupați

4
855
0
Tuesday, 02 August 2016
publicmedia

 

roxi1

Roxana Porubin, invitata IMPACT FM, nu va mai participa la alt sezon MasterChef, însă va continua să gătească pentru cei dragi și va munci pentru visul ei. Iși dorește să fie bucătar și să aibă în viitor un mic restaurant în care oamenii să poată mânca sănătos și să poată învăța clienții cum să aibă un stil de viață sănătos. Este nutriționist și dietetician licențiat și a vorbit la Impact FM despre ce putem mânca vara, dar a lăsat și câteva sfaturi pentru oamenii ocupați.

 

Intenția de a avea un stil de viață sănătos poate fi dificilă atunci cand serviciul îți ocupă majoritatea timpului. Fă din această intenție un scop și cu ajutorul echilibrului vei ajunge la reusită! Asadar câteva sfaturi simple pentru a avea un stil de viață echilibrat:

 

  1. Dă startul zilei așa cum trebuie mâncând micul dejun! Alege un mic dejun bogat în carbohidrați și fibre (cereale integrale, fructe, vegetale), proteine (lactate, oua, nuci si seminte) și grăsimi sănătoase (uleiuri vegetale,nuci si seminte).
  2. Un prânz nutritiv poate fi o provocare pentru cineva cu un program încărcat, însă, scăderea glicemiei și pierderea puterii de concentrare necesită alocarea timpului pentru prânz.
  3. Fă alegeri înțelepte! Consumă proteine, fie că le aduci din carne sau pește, fie că le aduci din soia, fasole, linte, mazăre, năut. Alătură mesei o salată pentru un plus de vitamine, însă cu grijă la uleiurile puse î n aceasta. Daca mergi la restaurant alege dupa criterii precum copt, posat, fiert sau la gratar.
  4. Ultima masă a zilei trebuie sa fie usoară! Așadar, pentru a facilita digestia și a-ți aduce un somn odihnitor, cina trebuie să fie alcătuită din legume, carnuri slabe și chiar cereale integrale. Nu uita să mănânci cu 2-3 ore înainte de culcare!
  5. Pe lângă mesele principale ai nevoie și de gustări pentru a putea fi concentrat pe tot parcusul zilei. Incearcă să ai mereu la birou gustări sănătoase cum sunt nucile și semințele sau cumpăra fructe în drum spre serviciu.
  6. Este foarte ușor să te deshidratezi la birou, în special in zilelele călduroase… fă o necesitate din a avea un pahar cu apa mereu lângă tine. Evită să bei prea multă cafea (rezuma-te la maxim 3 cafele/zi) sau ceai pentru a nu te deshidrata și mai tare.
  7. Activitatea fizică te va revitaliza și te va ajuta să fii mai productiv. Fă cateva exerciții după ce te trezești, alege scările în loc de lift sau mergi cu bicicleta în loc de mașină – sunt câteva exemple de activitate fizică ce le poți face cu ușurință chiar și în cazul unui program foarte încărcat. Nu uita să te ridici din când în când de la birou, să iei o pauza și chiar să faci cateva exerciții pentru înviorare.

! NU există mâncare bună sau rea, totul ține de alegerile pe care le facem. Include variația, moderația și echilibrul in viața ta! Nu este greu atâta timp cât îți dorești, indiferent de cât de ocupat vei fi!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Impact FM Romania