Unde-i spotu’?

Unde-i spotu’?

2
112
0
Thursday, 24 January 2019
stiri

Meditații radiofonice (IV)

Deocamdată n-am pierdut niciun spot. Poate doar prin colțurile minții. Că se mai întâmplă să-mi vină o idee și să nu o notez și la ceva timp să mă întreb ”cum era?” Și cumva, pentru că am uitat, mai pierd un pic de vreme până refac firul gândirii. Uneori cu rezultat, altădată, fără vreo șansă ca ideea să revină (tocmai de aceea un ”carnețel – agendă” e lifesaver). Unde-i spotu’? o întrebare – liant între client, creativitate și consumator.

Unde-i spotu’? o întrebare pe care am primit-o la telefon, pe mail, sau direct în față. O întrebare cu răspuns relativ simplu : l-am trimis, e pe mail. Sau: încă nu e gata, îl trimit acum. Sau: care spot? Și altele asemenea. Cu cât am primit mai des întrebarea, cu atât am realizat că de fapt răspunsul e problematic. Într-o finală etapă a lui, spotul e la radio. Dar azi, aș vrea să scriu despre continuitatea și impactul unui spot la radio.

Despre munca din spatele unei reclame la radio am mai scris aici (Meditații III), dar unde mai e spotul după ce se termină un contract? Spot – loc – punct de concentrare.

Marketing-ul audio presupune transmiterea mesajelor ”de văzut cu mintea”. De aceea, cea mai mare provocare în publicitatea la radio se axează integral pe măsura creativității în advertising. Spotul la radio este concentrarea mesajului de marketing cu privire la un produs sau un serviciu. Acest mesaj este rezultatul efortului intelectual al unei echipe de comunicare care se orientează după o strategie clară a brand-ului propus. Unde-i spotu’? când cel puțin una dintre aceste condiții nu se regăsește în proces? Răspunsul e simplu: Nu e spotu’! Sau dacă e, are multe lipsuri.

Uneori ne confruntăm cu brand-uri incoerente, cu mesaje incomplete sau cu idei depășite despre cum ar trebui să sune reclama la radio. Alteori, comunicarea funcționează și rezultatele apar și ele.

În comparație cu publicitatea în presa scrisă și cea de la TV, la radio costurile sunt cele mai mici. În comparație cu aceleași forme de promovare, spațiul publicitar la radio este cel mai puțin aglomerat, oferind în același timp posibilitatea de a opta pentru spații privilegiate. Radioul vinde nemijlocit și profită la maximum de cea mai eficientă modalitate de a stimula cumpărătorul prin producția creativă de spoturi. Radioul este un mediu dinamic 100%.

Unde-i spotu’? rămâne întrebarea care leagă creația de producție, clientul de cumpărător și ascultătorul de radio de decizia de a schimba frecvența sau nu. În jurul aceleiași întrebări toate detaliile reprezintă metode  eficiente de a fixa numele unui brand în mințile noastre.

Un articol scris de Bianca Ioan și crezut pe cuvânt de Impact FM

Comments are closed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Impact FM Romania